Popüler Yayınlar

19 Ekim 2017 Perşembe

Oğlun, kızın olduğunda sen de unutursun-2

Ne denirdi ki,
(Yolda olmak yetmedi yol oldum,
Put sanıp kırdılar beni.)

Leblebi tozu oldum.
Ya damardan aldılar, ya cigarasına koydular.
Un ufak ettiler..
Kıtaları birleştiren oldum.
Beni dünyanın 7 noktasına savurdular.
Kaça bölündük, O hangisini sevdi bilemedim.
Bileni de zaten cennete almadılar.

Önüm,arkam,sağım,solum sobe.
Nara atan gençliği bölüştüm seksek ve yakartop cemiyetinde.
Nar, güzel koktu her salınıp gezinen kızın cumhuriyetinde
Dönüşüm sağlanamadı galaksi ekseriyetinde ve sobe.

İçine her boşaldığımda sen bana bir çocuk verdin.
Ben o çocuk oldum. Cihangirde akşam ezanında eve koştum, koşturuldum.
Tokatı mercimek çorbasının yanında yedim,
Tabağın dibini de yakapaça ve şakamaka ucuz sıyırdım.

Dertlerin ekildiği anadolu toprağında buğday oldum.
Başak tarlalarından sürdüler beni.
Kimine ekmek kimine hediye oldum.
Paket yapıp süslediler,
Ben en çok yarım kalan hikayelere üzüldüm.

Pakistanla Hindistan arasındaki Veziristan oldum,
Kafiristansın dediler.
Kök boyalarla yüzümü ellerimi boyadım,
Taptılar, sonra put sanıp tekrar tekrar kırdılar beni.

Toparlanamadım, Filken fiil oldum,
Kaplumbağa kabuğuna sığıstırıldım.
Ben yine de en çok yarım kalan hikayelere üzüldüm.
Oğlun, kızın olduğunda sen de unutursun dediler.
Unutmadım.







Hiç yorum yok: