Popüler Yayınlar

24 Nisan 2007 Salı

Rubai de Gokoguz










  1. ay yüzlü derviş çıktı seyahate
    gökoguz yan geldi yattı çekildi istirahate
    bu 2 adam bir zaman buluşup iman etti
    peygamberin başlattığı ibadete..
    ----------



  2. imareti ibadete açtırdı beyazıd amasyada
    nice merhumu uğurladı musalla taşı koskoja asyada
    şehzadeler,vezirler,padişahlar,anamın son gününde saf tuttuysada..
    nice anaların yattığı yeri arasanda bulamazsın köprü olan avrasyada..
    ----------



  3. hey oğul rubai yazmak neyine haccetulhakk mısın söyle
    mevlana mısın hayyam mısın yoksa aciz bir varlık mı söyle
    tanrı senin şu yazdıklarını milyon yıl önce yazdıysa..
    o halde sen kim oluyorsun söyle!
    ----------



  4. beni sewmeyen melek warken,seven şeytanı ben neyleyim dost
    benim olmayan kadını ben sahiplenip neyleyim
    göğüslerine benim ve süt içen masum bebeğimin dudaklarından başka dudak değdiyse eğer
    öyle kadını ben neyleyim
    bırak hepsini bir kalemde ben zaten ömrü billah bu ney'leyim
    ----------



  5. cenk sesi,ana nasihati,ney tınısı varken cahili dinlemek niye?
    gözü dönmüş cellat varken kendinden korkmak niye?
    şarap içtiğiniz testinin anamın toprağından yapıldığı kaderse
    bu kader alnımda yazmıyor,niye?
    ----------



  6. şaraba el değdik diye bu ne hiddet
    sana el açmadık tanrı warken diye bu ne hiddet
    senin gördüğünü tanrının bilmesimi şaşırttı seni be ahmak
    dervişh dede bizle saf tuttu diye bu ne hiddet
    ----------



  7. sultan çağırdı yine huzuruna
    ne hesap veririm gökoguzdan muzuruna
    el etek öpmen beklenirse şayet
    bırak kendini celalettin in mezarına,eğilme
    ----------



  8. eşekten katır beklenirken eşeğe güvenmek ne ayıp
    aynı evde yan odadakini hicivlerinle yermek ne ayıp
    eşeğe at misyonu yüklemek ayıpsa bu kimin?
    sus be eşşek sırtına binjek bi sürü adam varken yükünü bana taşıtman ne ayıp..
    ----------



  9. cızırtı sesleri kulağımı tırmalar mı sandın bu güzel günde
    yine anamı kaybettim bu güzel günde
    kaybettim sevgiliye diz çökme arzumu düşmanı kazanmayı dosta tercih ederken
    ama 1 gün bile unutmayın mahşerde karşılaşacağız yine bu güzel günde..
    ----------



  10. şu 1 haftayı günaha ayırdım
    karar senin tanrım ya hemen yanına al yak beni,ya bekle anamın yanına al
    şu şarap susatmasa iyi ya asıl susuzluğum sanadır
    şarap bir araçtır ulaşmaya,asıl amacı sana ayırdım..
    ----------



  11. küçük varlık unuttu bastığı toprağı
    mezirgan gördü balçıkta yokluğa giden kapıyı
    zındık marifet bildi içti o testiden üzüm kanı yerine insan kanını
    ama hepsi unuttu o testinin anamın toprağından yapıldığını...
    ----------



  12. sonra en derin nefes
    sigaranın koru parmaklarımı yakıyor
    yanıyor içten içe
    sonra bir rahatlama kaplıyor içimi
    mevlananın bir sözü geliyor aklıma
    'hepimiz hamız aşk ile yanarız!
    ----------



  13. ne güzelde göz kırptı perde aralığından bu güneş
    yeni gelin gibi taktı perdeye altınlarını yine bu güneş
    giden gelir belki ama birgün dönmez
    göğü mavide siyahta yapan yine bu güneş,sahip çık
    ----------



  14. buğday tarlasının içinde çocukluğu yaşamak warmı daha güzeli
    şelalenin altındayken bir damla suya muhtaç olmak war mı daha güzeli
    olmayana versin tanrı,alsın yanına beni yeter istemem başka dost
    ananın son günlerinde seni gözlerindeki acı gülüşe ortak etmesi,var mı daha güzeli
    ----------



  15. beni nimetler yığdığın bu dünyaya niye getirdin tanrım
    sen beni böyle yaratmadın,ben yakışmayanı yaptım tanrım
    yarattığın güzel yüzlü Yunuslar varken beni yaratmak yakıştımı şimdi sana
    adını anmaya layık olmayan,şükür bile etmeyen birine şarap vermek doğrumudur senje?
    bana şükürü öğreten bir aile verdin,ben bunu haketjek ne yaptım tanrım
    ----------



  16. beden ve ruh temizlenmeden aşk-ı ney ele alınır mı?
    tanrıyı anmayan yanında kamışa hayat verip bilmeyene meze yapılır mı?
    erlik suyuna sahip çıkmayan er midir?
    Ney'in bu saygısızlığı affetmesi erliğe yaraşır mı?
    ----------



  17. vahdet-i vücut için kötü zamandır
    dostu yakında arama
    yakındaki düşmandır
    ----------



  18. zevk sefa için şarap içilir mi?
    tanrı yukarda şükür sesi beklerken kendimizden geçilir mi
    o kadar dua edip salat-ı selam getiren varken
    tanrının seni seçeceği,seni seveceği beklenir mi?

S'écrire de La part de gokoguz

Hiç yorum yok: